Iz regije na 62. internacionalni teatarski festival MESS stižu dramski klasici
Od regionalne teatarske produkcije na 62. internacionalnom teatarskom festivalu MESS publika će moći pogledati dramske klasike – diptih, dvije predstave “Braće Karamazovih” u režiji Olivera Frljića, u produkciji Zagrebačkog kazališta mladih, te “Anu Karenjinu” Mirka Radonjića u produkciji Dramskog studija Prazan prostor i Kraljevskog pozorišta Zetski dom iz Crne Gore.
Specifičnost “Karamazovih” jeste da publika može pogledati neovisno jedan dio od drugog, iako će sigurno teatarski zaljubljenici željeti dvije večeri za redom imati vrhunski umjetnički doživljaj i cjelovito iskustvo. Također, nesumnjivo cjelovečernje iskustvo u tri čina očekuje publiku koja će 270 minuta uživati u “Ani Karenjini”, saopćeno je iz Festivala MESS.
Prvi dio “Braća Karamazovi – Sve sretne porodice nalik su jedna na drugu” na scenu donosi okosnicu romana – narativ o trojici braće (i četvrtom, nepriznatom), njihovu ocu i međusobnoj zapletenosti u obiteljske afere prepune zločina, krvoprolića i nesreće.
“Brutalnost, što tekstualna, što atmosferska, što vizualna, utkana je u spoj dramaturgije i režije, stvarajući tako određeni lajtmotiv cijele predstave, koja ne zaobilazi ni obiteljske stolove, ni romantične i prijateljske odnose, pa tako ni sami Crkveni vrh. Ona na scenu donosi svu okrutnost i bestijalnost svijeta u koje je Dostojevski smjestio svoje protagoniste, svijeta koji je naličje pakla, u čije se grotlo lako uvuče, a teško izađe”, ističe se u kritici predstave Antonele Tošić.
Svi junaci ovog romana razlomljeni su unutar sebe, svaki lik na neki način čini svijet za sebe, a ujedno, gledamo ih iz različitih uglova, predstavljaju nam se iz više perspektiva, što je sve itekako izazovno za rad u teatru, oni su već kao lica u romanu izuzetno atraktivni i kazališno provokativni, zapazio je vrsni regionalni teatarski kritičar Mladen Bićanić, višegodišnji saradnik Festivala MESS.
Drugi dio “Braća Karamazovi – Svaka nesretna obitelj nesretna je na svoj način” obuhvata često zanemarivanu narativnu liniju o obitelji Snegirevih i odnosu najmlađeg brata Karamazova, Aljoše, s dječacima okupljenima oko najmlađeg sina Snegirevih, Iljuše.
“Ove dvije večeri odvojene su staleškom klauzulom”, navodi Frljić u jednom razgovoru uoči premijere.
On je istaknuo da su tlačenje i marginalizacija jedne društvene klase transponirani na razinu dramske strukture.
“Ta klasa je protjerana u drugu predstavu, nije joj dano ni pravo da dijeli isti scenski i narativni prostor sa svojim izrabljivačima. Odnosi iz jedne predstave pojavljuju se u drugom klasnom registru, ali aktantski model gotovo ostaje nepromijenjen”, priča o Karamazovima se na razini motiva i strukture zrcali u priči o Snegirevima…- naveo je Frljić.
Prvi dio Karamazovih na programu Festivala je u petak, 30. septembra, dok se drugi dio igra slijedeće veče, u subotu 1. oktobra na sceni Narodnog pozorišta u Sarajevu. Ulaznice se kupuju odvojeno za ove dvije predstave i svaka funkcionira kao zasebna cjelina.
Jedno od najpoznatijih djela dramskog klasika Lava Nikolajeviča Tolstoja, “Ana Karenjina” oživjet će kroz izvedbu crnogorske koprodukcije Dramskog studija Prazan prostor i Kraljevskog pozorišta Zetski dom u režiji Mirka Radonjića iz Crne Gore.
“Ana Karenjina” je trodijelna predstava (Priroda zaljubljivanja, Priroda vremena i Priroda ludila) i predstavlja potragu za načinima da se pročita Tolstojev klasik, te da se sa njim uđe u dijalog, a da dijalog bude platforma za promišljanje izvođača i publike o tome kako voljeti u ova luda vremena. “Ana Karenjina” je na programu Festivala MESS u petak, 7. oktobra u Stolariji Narodnog pozorišta Sarajevo a predstava traje 240 minuta sa dvije pauze.
Sve predstave Festivala su titlovane na engleski i bosanski jezik, a ulaznice će se uskoro moći kupiti putem partnerskog portala kupikartu.ba. Kompletan program je dostupan na zvaničnoj stranici Festivala MESS mess.ba