Izložba “Braco Dimitrijević I met at 11.21 am, Sarajevo 2002” Andreja Đerkovića u galeriji Manifesto
Postavka “Braco Dimitrijević I met at 11.21 am, Sarajevo 2002” sarajevsko-ženevskog umjetnika Andreja Đerkovića bit će otvorena u petak, 12. januara u Galeriji Manifesto, u saradnji sa “Centre de la photographie Genève” i Muzejem savremene umjetnosti Ars Aevi Sarajevo.
Ovaj “site-specific” rad se odnosi na čuvenu seriju “Slučajni prolaznici” Ðerkovićevog poznanika i sugrađanina Brace Dimitrijevića, jednog od pionira konceptualne savremene umjetnosti.
“Suštinom ljudskog ponašanja i čitanja svakodnevnog okruženja, u Đerkovićevom radu dolazimo do propitivanja mehanizama promocije određenih ideja/osoba, koji su kulturološki instalirani u prilično zatvorenom i kalvinističkom ženevskom savremenom društvu. Proces ove intervencije u javnom prostoru se u stvari odvija u suprotnom pravcu od izvornog rada Brace Dimitrijevića, čija je ideja bila da analizira određena ponašanja javnosti koja je portretirane subjekte automatski “čitala” kao poznate ličnosti iz politike i medija, što isti izvorno nisu”, navodi se u saopštenju JU Gradski muzeji.
U ovom radu odnosne estetike, ženevskoj se javnosti na čitanje dalo baš suprotno, jer je portretni subjekt u ovom slučaju, niko drugi do sam Braco Dimitrijević. Ðerkovićev portret jednog od najpoznatijih savremenih svjetskih umjetnika, pod komesarijatom uglednog likovnog kritičara i tadašnjeg direktora ženevskog Centra za fotografiju Joerga Badera, postavljen 2021. godine na fasadi zgrade “Le Commun”, kompleksu u kojem se uz Centar za fotografiju, nalaze Muzej i Centar za savremenu umjetnost (Musée d’art contemporain MAMCO / Centre d’art contemporain CAC), zapliće monumentalno sa svakodnevnim, kroz ideju medijske dogme i (predra)suda prema umjetničkom djelu u direktnoj i snažnoj maniri.
Istovremeno, on propituje stanje kulturološke svijesti lokalnog kulturnog miljea o nukleusu radova ženevskog Muzeja moderne i savremene umjetnosti (MAMCO) u čijoj se kolekciji među autorima, nalaze oba sarajevska umjetnika. Ovim primjerom pretvaranja umjetnosti u ponašanje, dolazimo do toga da isto postaje ekvivalent umjetnosti, tj. vlastito samoposmatranje postobjektne umjetnosti.
Sarajevskom postavkom ovog rada u Galeriji Manifesto, kao i u ženevskom slučaju, on ima zadatak da demistificira stanje kulturološke svijesti sarajevskog kulturnog miljea o nukleusu radova lokalnog Muzeja savremene umjetnosti Ars Aevi u čijoj se kolekciji također među autorima, nalaze ova dva sarajevska umjetnika.
Muzej Ars Aevi bi nakon tri decenije, ove godine, trebao dobiti svoju zgradu.
Andrej Đerković rođen je 1971. godine u Sarajevu, gdje je završio Školu primijenjenih umjetnosti. Više od dvadeset godina, član je Udruženja Likovnih umjetnika primijenjene umjetnosti Bosne i Hercegovine (ULUPUBIH). Samostalno izlagao u Ukrajini, Argentini, Državi Palestini, Sjevernoj Irskoj, Danskoj, Crnoj Gori, Kanadi, Švicarskoj, Italiji, Španjolskoj, Nizozemskoj, Srbiji, Francuskoj, Hrvatskoj, Engleskoj, Makedoniji, Turskoj, San Marinu, Sloveniji, Njemačkoj, Bosni i Hercegovini, Grčkoj, Urugvaju, Australiji, Belgiji, Alžiru, Gruziji, Kneževini Lihtenštajn, Portugalu, Libanonu, Albaniji, Švedskoj, Vatikanu, Meksiku, Brazilu i na Novom Zelandu i Kubi. Njegove fotografije i radovi objavljivani su u La Stampa, La Repubblica, Corriere della Sera, El País, Le Monde, Libération, Belfast Telegraph, British Journal of Photography, La Vanguardia, Exibart, Artribune, Liberazione, Il Piccolo, Il Centro, La Dépêche, Marianne, Publico, Berner Woche, Le Dauphiné libéré, Le Temps, Le Matin, COTE Magazine, Radikal, Hürriyet, Tages Anzieger, Journal de Genève, Milano Today, Mladina, Zarez, Feral Tribune, Jutarnji list, Novi list, Sineast, Vijenac, FBL, Oslobođenje, Dani, Pobjeda, Odjek, Gracija, Fantom slobode, Ukrayinska Pravda, Umbigo Magazin i drugi.
Uz umjetnike kao što su Pistoletto, Kounellis, Abramović, Kapoor, Viola, Kosuth, Dimitrijević, IRWIN, jedan je od osnivača Kolekcije ARS AEVI Muzeja Suvremene umjetnosti Sarajevo, navodi se u saopštenju.