Nakon trideset godina opera “Madama Butterfly” premijerno na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo

Na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo u subotu, 9. decembra, s početkom u 19:30 sati, premijerno će biti izvedena opera “Madama Butterfly” kompozitora Giacoma Puccinija, a u režiji Tadije Miletića, uz pratnju Sarajevske filharmonije kojom će dirigovati maestro Josip Šego.

Nakon 1949., 1963., 1986. i 1991. godine opera “Madama Butterfly” kompozitora Giacoma Puccinija, peti put će biti premijerno izvedena na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo.

Dramatična i potresna priča o srazu dva svijeta u kojima bezuslovna ljubav nije bila dovoljna za sreću i miran život, uzburkala je publiku i kritiku već na samom početku i njenoj praizvedbi, ne prestajući očaravati ljubitelje opere sve do danas.

U operi “Madama Butterfly” uloge će ostvariti: Katarina Kikić Marić, Danijela Jovanović, Amir Saračević, Stjepan Franetović, Amila Ravkić, Adelisa Saračević, Ileš Bečei, Ivan Šarić, Denis Isaković, Marko Kalajanović, Erol Ramadanović, Jasmin Bašić, Lejla Huseinćehajić, Zana Staniškovska, Siniša Markanović, Edin Daši, Josip Katavić, Dajana Šegvić, Zdenka Vaniček, Laura Kozlinger te članice baletnog ansambla NPS Marijana Marić i Paula Grubešić Mateescu.

U predstavi učestvuju solisti i hor Opere Narodnog pozorišta, Balet Narodnog pozorišta, te Sarajevska filharmonija.

“Naš zadatak nije bio samo da posle trideset godina ponovo postavimo ovo značajno djelo na scenu već da oživimo jedan daleki svijet Japana koji kroz duboku i potresnu priču iz gledalaca izvlači svu tugu, radost i strast skrivenu između nota i pokreta. Ovaj nepoznati svet protkan drevnim pravilima igra ulogu sudbine duboko ukorjenjene u ljudsku dušu, osvjetljavajući tamne kutke koje obasjava samo iskra časti”, navodi reditelj opere Tadija Miletić.

“U ovom carstvu emocija, bavili smo se istraživanjem elemenata drevne Noh drame kao i idejama Butoh plesa, čija poetika postaje jezik tijela, izraz dubokih osjećanja koje riječi ne mogu dočarati. Kroz poznate i dragocjene vizuale japanske tradicionalne nošnje, sabrali smo mnogo toga važnog u nježnu simfoniju bola i ljubavi. Pokreti Noh teatra postaju šapat duše, izljev osjećanja koji prelazi granice riječi a poznati nijemi krik se čuje glasnije od operskog belkanta”, dodao je Miletić.

Scenografkinja je Mirna Ler, dok je za kostimografska rješenja zadužena Vanja Ciraj Džudža. Prva repriza je u ponedjeljak, 11. decembra u 19:30 sati.

Radio AS